Dnevne novosti

Vlada u Sabor uputila strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije

04.07.2014 07:12 ZAGREB, 3. srpnja 2014.Hina, Vlada je sa sjednice u saborsku proceduru uputila prijedlog Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije kojom se predlaže produljenje osnovnoškolskog obrazovanja na devet godina.

Na sjednici je istaknuta važnost Strategije za budućnost i uspjeh Hrvatske, posebice za gospodarstvo. "Strategija je jako važna, ona je mjerljiva, a o tome koliko ćemo ulagati u znanje, kako i u što, ovisi budućnost Hrvatske. Ne opstanak, ali budućnost da, odnosno razlika između uspjeha ili neuspjeha", istaknuo je premijer Zoran Milanović. Hrvatska je dio najuspješnijeg i najuređenijeg društva, ali nije "pri vrhu te lige", kazao je premijer, a predložena strategija je način da se dignemo prema vrhu. "Znam da to zvuči ambiciozno, ali bez ambicije nema ničega", dodao je.

Prema Strategiji, predviđeno je produljenje cjelovitog općeg obveznog odgoja i obrazovanja s 8 na 9 godina, što uz zadržavanje trajanja srednjoškolskog odgoja i obrazovanja znači produljenje cjelokupnog odgoja i obrazovanja. Sveobuhvatnost i složenost predloženih promjena zahtijeva politički, stručni i javni konsenzus te mobiliziranje svih reformskih potencijala, ističe se u Strategiji, a potrebu konsenzusa u svojim su istupima istaknuli i premijer i ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar.

U izjavi novinarima uoči sjednice Vlade, Mornar je kazao kako Hrvatska mora ići na devetogodišnje osnovnoškolsko obrazovanje, navodeći da imamo jedno od najkraćih obrazovanja u Europi. "Kad ćemo to realizirati ne mogu točno reći", rekao je te dodao kako očekuje da će Strategija dobiti potporu u Saboru. Mornar je na sjednici naglasio da je misija obrazovnog sustava osigurati kvalitetno obrazovanje dostupno svima, u skladu sa sposobnostima svakog korisnika sustava, a misija znanstvenog sustava istraživanjima unaprijediti ukupni svjetski fond znanja te pridonijeti boljitku hrvatskog društva, posebice gospodarstva.

Strategija sadrži nekoliko poglavlja odnosno razrađuje sustav cjeloživotnog učenja, predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, visokog obrazovanja, obrazovanja odraslih te sustav znanosti i tehnologije, a osnovno načelo na kojem se temelji je autonomija svih institucija u području obrazovanja i znanosti, kao i autonomija svih djelatnika. Strategiju je izradilo Nacionalno koordinacijsko tijelo za izradu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, rađena je duže vrijeme, a u nju su ugrađeni brojni prijedlozi stručnjaka, istaknuto je na sjednici.