Iz obrazovanja

Hrvatska na korak do ulaska u važnu međunarodnu organizaciju: Već smo u njihovim obrazovnim istraživanjima

22.11.2024 07:15 PARIZ, 21. studenoga 2024. (srednja.hr) - OECD, odnosno Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj provodi opsežna istraživanja koja se tiču rješavanja ekonomskih, društvenih i okolišnih izazova. 

Između ostaloga, bave se i obrazovnim sustavom, koji istražuju i predlažu promjene kroz međunarodna istraživanja kao što su famozni PISA testovi. Hrvatska je kandidat za članstvo od 2022. godine, a ovog tjedna je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, predstavilo svoj obrazovni sustav članovima ove organizacije na sastanku u Parizu.

Dok je Hrvatska članica međunarodnih udruženja kao što je Europska unija, Ujedinjenih naroda, NATO Saveza, još uvijek iščekuje članstvo u Organizaciju za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD). Hrvatska je pristupni kandidat u ovoj organizaciji još od lipnja 2022. godine, a sam cilj OECD-a, kako navodi ova organizacija, je suradnji s donositeljima odluka, ali i građanima ‘izgraditi bolje politike za bolje živote’. Stoga provode razna istraživanja koja propituju situaciju u različitim društvenim sektorima, između ostaloga i u obrazovanju, sve kako bi mogli ustanoviti međunarodne standarde po kojima bi onda rješavali ‘društvene, ekonomske i okolišne izazove’. Kada je riječ o obrazovanju, jedan od primjera OECD- ovih istraživanja su famozni PISA testovi o čijim rezultatima u Hrvatskoj redovno pišemo.

MZOM se hvali sastankom u Parizu: ‘Hrvatska napravila ključan korak’

Hrvatska možda još nije članica, ali Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih (MZMO), pohvalilo se prošlog utorka da napreduju u tom smjeru. Kako navodi MZOM, od 19. do 20. studenog se u Parizu održala rasprava o pristupanju Hrvatske OECD-u. Ranije je ministar vanjskih poslova Gordan Grlić Radman rekao, da kada se sve zbroji, očekuju da će Hrvatska postati članica OECD-a 2026. godine. MZOM je sastanak u Parizu ocijenio ključnim korakom na tom putu.

Na sastanku su OECD-ovi predstavnici dali svoju analizu i zaključke koji su se ticali usklađenosti Hrvatske i preporuka ove organizacije u području obrazovanja i vještina. Procjenjivala se i sposobnost Hrvatske u provođenju ‘ključnih pravnih instrumenata OECD-a te obrazovne politike i prakse naše zemlje. Sastanku je, ističe MZOM, sudjelovao prisustvovao i nadležni ministar Radovan Fuchs. Pred predstavnicima OECD-a je održao prezentaciju u kojoj se osvrnuo na ‘aktualne strateške inicijative i reforme’ te predstavio hrvatski obrazovni sustav.