Zaključena je ovogodišnja konferencija THECUC 2024, Ravnatelj CARNET-a, Hrvoje Puljiz, istaknuo je kako je ona osmišljena kao početni korak u sklopu projektnih aktivnosti projekta e-Sveučilišta, koji CARNET provodi u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i mladih te projektnim partnerima.
Na samom početku projekta proveli smo i sveobuhvatno mjerenje digitalne zrelosti naših institucija, kao i pilot istraživanje, čiji su rezultati pružili vrijedne povratne informacije. Te informacije bile su ključne za strukturiranje projektnih aktivnosti unutar procesa digitalne transformacije, a također nam pomažu i u planiranju budućih koraka jer je ovo tek jedna stepenica u tom kontinuiranom procesu, izjavio je ravnatelj CARNET-a.
Na otvorenje konferencije stigao je i Radovan Fuchs, ministar znanosti, obrazovanja i mladih. Navodi da je CARNET je bio ključni partner u pokrenutim novinama na čitavoj vertikali obrazovnog sustava.
Uz podršku OECD-a, provedena je analiza stanja visokog obrazovanja u Hrvatskoj. Rezultati su pokazali kako je nedostatak infrastrukture jedan od glavnih izazova za daljnju digitalizaciju visokog obrazovanja. Upravo iz tog razloga, kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, osigurali smo 84 milijuna eura kako bi se digitalna infrastruktura u visokom obrazovanju dodatno unaprijedila kroz projekt e-Sveučilišta, rekao je Fuchs.
Program konferencije obuhvatio je raznovrsne teme, uključujući učenje u digitalnom društvu, kibernetičku sigurnost, multimediju i korisničku podršku, s posebnim naglaskom na sadržaje namijenjene sistem inženjerima. Kroz brojne radionice, panel-rasprave i predavanja, CARNET i partneri projekta e-Sveučilišta predstavili su najnovije aktivnosti koje se provode na visokim učilištima kako bi unaprijedili obrazovni sustav u Hrvatskoj.
Na konferenciji je predstavljena i nova CARNET usluga – CARNET HUB, koja integrira sveobuhvatni pristup obrazovnim inovacijama. CARNET HUB objedinit će postojeće CARNET-ove obrazovne usluge, a kroz virtualne i fizičke aktivnosti omogućit će suradnju s ključnim dionicima u obrazovnom i gospodarskom sektoru. HUB će podržati razvoj digitalnih kompetencija, s posebnim fokusom na kreativnost, inovativnost, primjenu umjetne inteligencije i kibernetičku sigurnost, čime, navode iz CARNET-a, odgovaraju na izazove modernog obrazovanja.
Početak konferencije obilježilo je potpisivanje Sporazuma o poslovno tehničkoj suradnji između Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli i CARNET-a. Ravnatelj CARNET-a, Hrvoje Puljiz, i rektor Sveučilišta, prof. dr. sc. Marinko Škare, potpisali su Sporazum o uspostavi Centra za primjenu umjetne inteligencije, koji će biti smješten na lokaciji Sveučilišta. Centar će biti usmjeren na istraživanje i razvoj umjetne inteligencije s naglaskom na primjenu u obrazovanju te na pružanje edukacije, podrške obrazovnoj zajednici i promicanje umjetne inteligencije u Hrvatskoj. Posebno će se istaknuti podrška razvoju startupova, prvenstveno studentskih, usmjerenih na primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju. Centar će studentima pružiti tehničku i tehnološku podršku, pomoć u pribavljanju financiranja, pristup mreži mentora i partnera, omogućiti laboratorijsko i praktično testiranje te osigurati prostor za rad.
Jedan od istaknutijih trenutaka konferencije bio je panel o ulozi multimedije u obrazovanju, na kojem su sudjelovali stručnjaci poput dobitnika Oscara Jamesa Mathera (Soundbyte Studios), Chrise Blayneyja (Google for Education), Robina Weningera (Global Institute of Leadership and Technology), Ljerke Čuline (CARNET) i Snježane Kužir (Veterinarski fakultet, Sveučilište u Zagrebu).
Na panelu su istaknuti stručnjaci i stručnjakinje razgovarali o temama kao što su popularizacija multimedije u obrazovanju, definiranje koncepta multimedije i mogućnosti u nastavnim procesima, identifikacija ključnih potreba profesora u visokom obrazovanju, povezivanje multimedije s poslovnim procesima i važnost liderstva u poticanju uspješne primjene tehnologije u obrazovanju. Mather je podijelio svoja iskustva u dizajnu zvuka i filmskoj produkciji, naglašavajući važnost multimedije u obrazovnim procesima i njezin potencijal za modernizaciju obrazovanja.